Trög Dietstart

Trög Dietstart

Hej vissa av er vet redan om mina mål och vart jag styr mitt skepp, ni som inte vet här kommer en snabb återblick:

 

2014 i april satte jag ner foten och bestämde att nu får det vara slut med viktuppgång och med att känna sig osund, osnygg och allmänt självkritisk. Så jag gick till en coach, sa att jag vill tävla på Luciapokalen och där och då startade en resa som jag sent kommer att glömma. Men allt går inte som man tänkt sig och jag fick 2 veckor innan tävlingen kasta in handduken på grund av att mina hormoner spelat mig ett spratt och jag fick blödningar varannan vecka, som de flesta vet så gör detta fenomen att man samlar på sig fett och vatten så jag fick avbryta. I efterhand tror jag att det beror på min p-stav som var 2,5 år började så smått förlora sin hormonella kraft och därför kunde kroppen försöka starta upp min ”babymaker” igen.

 

Så mellan mitten av november och nu (mitten av februari) så har jag ätit gott och tränat hårt, gått upp lite i vikt, men det är ju väntat och nästan oundvikligt eftersom jag låg på en ganska hård diet sista veckorna. Jag hoppas att lite av denna vikten är muskler också givetvis. Plus 3-4 kilo har jag gått upp sedan dess, inte illa pinkat tycker jag då andra gått upp 10-12 kilo efter sina tävlingssatsningar.

 

Nu när det är 117 dagar kvar till tävling, lite drygt 16 veckor så börjar man känna pressen och när jag var hos min coach häromdagen, får jag reda på att han släpper mig och alla sina tävlingsaspiranter, han ska alltså inte coacha mer… För mig är det jättetråkigt då jag helst vill ha en coach som jag kan gå till och fråga saker och anförtro mig i, sedan blev jag rekommenderad en annan som kanske ska ta över, men jag vet inte hur jag känner inför detta byte. Allt är lite ovisst och jag får nog avvakta och se hur det planar ut.

Sen är allt ovisst gällande jobb och anställning, under förra dieten var jag arbetslös och det blev svårt att hålla diet när man inte har något att göra, men lätt att träna.. Nu vet jag inte 100% om jag får vara kvar där jag är idag eller om jag ska tillbaka ut på arbetsmarknaden.

 

Så nu har jag lagt upp ett mål på viktnedgång 0.7 kg per vecka, då borde jag landa på 55 kg tills 16 mars, det är viktigt för mig att ha kortsiktiga mål så jag kan fokusera och kämpa på varje dag, jag har även knappat in att jag ska under februari månad logga 100km powerwalk/cardio eller vad man nu vill kalla det. Jag har dock inte legat i framkant så mycket hittills, så nu får jag ta igen detta de 12 resterande dagarna, 6,25km om dagen blir det innan månadsskiftet. I mars blir nog målet lite högre för att jag ska utmana mig lite mer när jag går 😉

 

Maten för tillfället får bestå av min kyckling och ris, för att jag ska kunna nå mitt ganska tuffa mål i mars, sedan kan jag slappna av lite då jag vet att jag inte har så mycket vikt kvar att tappa och då kan man gå försiktigare fram och spara på min muskelmassa!

 

Ser fram emot när jag börjar se resultat igen för nu har den hint av magmuskler jag såg i november försvunnit, saknar känslan av att känna mig nöjd och stolt! Sommarformen 2015 kommer definitivt vara min bästa EVER!

dagsformen 16 feb

dagsformen 16 feb

Skicka kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *