Skön start på lördagen

Skön start på lördagen

God eftermiddag gott folk, precis tryckt i mig min låda med lax och ris i sin vanliga ordning. Jag följer mina rutiner till punkt och pricka, gör ni?

Började dagen med min gudomliga havregrynsgröt. En av dom bättre målen på dagen! Säkert skrivit innehållet förr men tåls att göra det igen så ni inte missar det.

  • 2dl havregryn
  • 3dl vatten
  • 2st ägg
  • 1 näve mangobitar
  • kanel
  • äkta vaniljpulver

Rör ihop på spisen, ät och njut. Kanske inte en fröjd för ögat men smaklökarna dansar tango runt i käften.

FB_IMG_1421481881180

Kort därefter så var det dags för gymmet. Bröst, axlar och triceps stod på schemat och handleden höll sig hyffsat bra idag men det var nog mest för att jag använde mig av mina wrap wrist ifrån Olimp.

Ett litet tips som är värt att testa är att göra en liten twist när du kör hantelpress, när du är i toppläget så avslutar du precis som du gör med en vanliga flyes, tar riktigt bra. Men men, här är upplägget för dagens pass.

  • Bänkpress: 1set uppvärmning, 4set 60kg 5-10reps 1set 70kg 5reps
  • Sned bänkpress: 1set uppvärmning, 1set 40kg 10reps 4set 45kg 5-8reps
  • Hantelpress, incline flyes: 5set 17,5kg fail, 10kg 5set fail (Superset)
  • Kabel rotator cuffar inåt/utåt: 7kg 3set
  • Front raise med hantel och viktskiva: 3kg/10kg 5set 8-10reps (Superset)
  • Cable triceps pushdown bar: 1set uppvärmning, 1set 50kg 10reps, 1set 58kg 10reps, 1set 64kg 10reps 2set 68kg 5rep
  • Dips: 5set 5reps (Kroppsvikt)

10937263_10153062680524653_563191938_n 10937387_10153062680984653_14999727_n

DSC_0971~2 DSC_0982

Mycket konstigare än så var det inte, man känner sig lite mör just nu men dags att ladda upp batterierna igen, dags att börja rulla mot Ågesta för att komma ut i naturen och gå milen. Ikväll blir det deffens första fuskmåltid eller ”Cheatmeal” som det så fint brukar kallas för. Så kommer väll något inlägg om det lite senare.

#Följdindröm

 

//Martin

Skicka kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *