Post Leg Day Depression

Jag har myntat ett nytt uttryck, notera vart du hörde det först!

Detta är en sak jag noterat att jag får låga, djupa dalar efter jag har tränat ben, min energi är låg, mitt humör är pyssligt, min motivation på minus och mina cravings är utav enorma slag. Jag tvivlar på att jag är den enda som känner såhär.

  • Post Leg Day Depression (PLDD)
Jag hade kört ben i måndags och körde skiten ur mig själv, på det blev det intervaller och jag var totalt död efter passet. Men gott död om ni förstår vad jag menar. Däremot, dagen efter vart jag så låg och hatisk mot min omgivning, det enda jag ville göra var att dränka mina sorger i nutella! För att inte trilla dit så tog jag träningsledigt från gymmet då jag kände att antingen börjar jag stortjuta på gymmet eller så kommer jag äta upp någon om de luktar choklad! Så psykiskt instabil åkte jag hem och tvingade i mig min sista matlåda med kyckling och potatis, fortfarande sugen så fick det bli sängen direkt. Impulserna att gå över lik för lite choklad var enormt starka men jag stod emot. Dagen efter såg jag i spegeln att här har det minsann hänt grejer! Och mycket riktigt så hade jag droppat ett halft kilo! Vågjäveln som stått still sen jag började dieten har äntligen gett vika!
Så nu ser jag lågdagar i ett nytt ljus, det är tröskeln som jag kliver över till nästa nivå, det är här min kropp försöker få mig att äta annars går den över till fettförbränning minsann. Så det är nästan så jag skulle omfamna min PLDD och köra på som en galning för att trycka genom barriären till andra sidan.
#postlegdaydepression
  • Intervallträning
Sedan en vecka tillbaka har jag omstrukturerat min HIIT då jag fick avbryta pga hugg och smärta i knäet, så nu har jag provat mig fram för att hitta en form som jag inte bävar för att göra. Jag har gjort Plyoträning jag har gjort Tabata (armhävningar, burpees osv.) jag har kört intervaller i stakningsmaskin. Igår körde jag dock slut på mina axlar i battleropes och 10 minuter intervaller på cykel – skojar inte att det suger energi ur kroppen det där! Men efter denna veckan så kände jag imorse att jag inte kunde ställa mig upp när jag klev ur sängen. Vadmuskeln var ju typ en decimeter kortare!!! Fick gå in på tå och kissa, sakta släppa ner hälarna och knappt efter morgonens cardio är det särskilt mycket bättre! Tips mottages gärna!
Progressionsbilder kommer imorgon ! Och ett cheatmeal <3
följ mig gärna på Instagram @petitezzer
  eller på min andra blogg petitezzer.blogspot.se

Skicka kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *