Nu då…

Jaha, som sagt köksrenovering klar, eller nästan iaf. Försökte koppla in lampor i en ljusskena precis och säkringen går… Alltid detta strul! Förstår inte att det ska var så mest hela tiden men men löser sig väl nån gång det med.

Träning & kost då? Ja vad tror ni… inte nån träning på 2 veckor då en envis förkyning landade i kroppen med känningar i bihålerna så det blev både rinexin och kortissonnässpray. Är fortfarande inte helt 100 men ska snart ta tag i ett yogapass och kommande vecka ska träningen stegras upp igen hoppas jag. Yoga o promenad i morgon, armar och axlar på tisdag, rygg och bröst på onsdag och så förhoppningsvis ben på torsdag el fredag. Semester nu så dagliga promenader ska jag få till utöver träning, lättare som sagt nu i början tänker inte riskera nått, inte värt det. Längtar efter träning nu men samtidigt svårt att motivera mig att ta tag i det efter uppehåll men tror det beror på tröttheten jag känner efter flera veckors intensivt jobb och renovering nu sista veckan.

Kosten har väl gått, ja inge vidare. Fikat en massa och maten har väl inte varit den bästa heller men blir lixom aldrig iaf katastrof längre. Igår var det ok, idag bra förutom en glass som var onödig. var sugen på glass men inte den men tog iaf, så dumt men gjort är gjort. Planen är ett litet underskott inför Kroatienresa om 2 veckor för att släppa lite vatten och minska svullnad efter alla kolhydrater. Är inte i den form jag hade tänkt mig vara i nu, för lite träning och för mycket mat men låter värre än vad det är men hade hoppats att jag skulle kunnat hålla i det bättre än det gått. Kommer tillbaka till den där balansen… Fy bubblan vad jag tjatar om den utan att det går så bra att uppnå den, dels pga sånt som jag ej kan påverka som förkylningar x flera och sen så klart sånt jag kunnat påverka men inte velat el haft styrka nog att motstå när det gäller kosten. Men ska inte köra nått extremt med kostschema på länge iaf för att jag inser att det får mig att studsa tillbaka direkt efter. Jag vet vad jag gör rätt och fel så eg är det bara att följa det och så vet jag att det blir bra. Har en plan för efter kroatienresan med tung styrketräning igen enl 3.0 schema för att se vad som händer när jag äter det jag vill tills jag är mätt och inte släpper efter för sötsug. eg inte svårt om jag bara bestämmer mig… Vet att jag kan.

Så nog om det, utlovade 3 pass så här kommer de. Ett egenkomponerat, ett från Youtube och en utmaning.

Hiit med Scott Herman. Gillar honom skarpt och alla tips, trix och pass.

Mitt pass kallar det 60-pass, dvs 60 sekunder eller 60 reps per övning, 3 varv: 60s burpees, 60 airsquat, 60 s jumpingjacks, 60 flutterkicks, 60 mountainclimbers, 60 utfall (30/ben), 60 armhävningar, 60 s höga knän.

Utmaning: Iron Marathon Gör med benböj, med eller utan vikt beroende på nivå ni befinner er på. Har själv gjort denna ett par gånger och den är sjukt jobbig. Totalt ska det bli 210 reps. Du ska göra 20 set totalt så tips är att ta fram papper och penna och markera varje set du gjort så du inte glömmer bort dig. Set 1 gör du 1 rep, set 2 gör du 2 reps, set 3=3 reps, …, set 10 = 10 reps,… set 15 =15 reps,.., set 20 = 20 reps. Så kort vila mellan varje set som du klarar.

Sen en bonus som jag hittade för alla burpees-älskare (El Ninjo tex 😉 ) Imponerad av er som ev provar… kanske ska ge mig på det näst helg om förkylningen gått ur kroppen bara för att utmana mig själv ordentligt både fysiskt och psykiskt. Gillar att göra det ibland.

Kör hårt och lycka till!

Skicka kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *