Min förvandling (del två)

Min förvandling (del två)

Då hade man tappat lite vikt då
Men eftersom  jag kände mig mycket lättare (öhh) och piggare efter min viktnedgång (se del 1 här) så tänkte jag att man kanske skulle börja träna…

Men vad ska man träna, jag hade ju som sagt ingen direkt träningserfarenhet.

Man kanske skulle börja att springa!

Ja det ska jag göra!

”Alla” säger ju att det är så fantastiskt och enkelt och smidigt att bara snöra på sig ett par skor och ut i fina naturen.

Så jag började att gå lite på löpband på gymmet (det var vinter) och sedemera försöka ta lite stapplande löpsteg. För att framåt på vårkanten ta mig utomhus..
Det gick ju bättre och bättre men jag njuter aldrig av det..
Den där sköna känslan som alla pratar om infann sig aldrig, men jag kämpade på i ganska många månader..

Jag hade ju bestämt mig för att vara med i ett lopp, Så jag anmälde mig till Blodomloppen.

En mil Hörde ni, EN MIL!!.

Så jag tog mig igenom hela loppet tiden var väl någonstans mellan lätt jogging och snabb promenad..
Det var väl där någonstans jag insåg att löpning inte var min grej, om jag nu tränat i flera månader och inte börjat njuta av det så är det bara att inse att njae, det är inte för mig…

Jag är nämligen helt talanglös när det gäller löpning. Men jag upptäckte att jag älskar att gå ut och gå (Powerwalka som vi lite tuffa säger)

Tack vare att jag började på löpband så kände jag lite att gymmet lockade! Så jag hade börjat bli lite intresserad av träna på gym som alternativ, det kanske vore något?

Och kosten, det var ju rätt intressant att jag gick ner i vikt, men varför gjorde jag det? Hur kan man optimera kosten anpassat efter den träning jag gör och de mål jag sätter upp.

Så jag börjar kolla upp hur man kan som lekman börja gymma lite försiktigt och plugga om kost och kropp. Hur funkar det egentligen? Hur börjar man gymma?

Men det får ni läsa om i nästa del..

Skicka kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *