Bra mellis eller frukost..

Bra mellis eller frukost..

Jag kör vanligtvis periodisk fasta, främst för det funkar väldigt bra för mig.
I praktiken innebär det för mig att jag skippar frukost, så detta är för mig ett mellanmål,
men det funkar ju bra som frukost med. (Mer om periodisk fasta i ett annat inlägg)

Ja, jag kanske är sist på bollen, men efter en hård och kolhydratsfattig diet är detta höjden av lyx….

Vanlig havregrynsgröt med ägg i..
Super enkelt att göra, blir krämig och god samt har vettiga näringsvärden.

Så vad gör man.. (det är ju inte komplicerat direkt)
Man tar:
1 dl havregryn
2-3 dl vatten (lite mer vatten än i vanlig havregrynsgröt)
2 ägg
En nypa salt.

Blanda i en kastrull

Koka upp och sjud på svag värme tills det får den konsistensen du önskar. Man kan göra i micro med, fast jag tycker det blir godare i kastrull.
Häll upp i tallrik, på med lite mjölk och kanel. Vill man göra det ännu lyxigare kan man riva lite äpple på också.

Det är så mycket godare och mer mättande än vanlig havregrynsgröt, och så får man i sig lite mer av det åtråvärda proteinet med :)

Ca näringsvärde, utan äpple och med minimjölk.
Kcal: 330ckal
Kolhydrat 28gr
Protein 22gr
Fett 14gr

Skicka kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *