Lyssna på kroppen

Har varit mycket nu de senaste veckorna gällande jobb, träning och allt annat och känner mig sååå trött. Vill bara sova! Helgen som var blev ingen direkt återhämtning med träning, plock och iväg till mamma på middag på lördagen och Gröna Lund på söndag. Inser att jag behöver min återhämtning med mer lugn på helgen när det är mycket med annat så idag fick träningen stå tillbaka till förmån för att ta det lugnt och vila lite. Förhoppningsvis sover jag ordentligt i natt och känner mig på banan igen imorgon. Kroppen känns fräsch så av den anledningen finns inget som hindrar mig att träna och imorgon väntar ett cirkelpass med goda grannar så då blir det iaf träning. Denna vecka blir lite lugnare gällande träningen alltså men gör mig inget. Har inga direkta mål mer än att hålla i gång och minst behålla den styrka jag har och få upp rörlighet. Tar igen detta på kommande pass och nästa vecka då jag förhoppningvis är piggare.

Under 3.0 så var det inte så att jag lyssnade riktigt på sån här trötthet och hade jag haft andra mål än jag har hade jag trol tagit mig i kragen och sett till att få till nått pass iaf men efetrsom jag vet att jag de senaste veckorna kör 6-7 pass/v så kan lite vila vara bra. Sen blir det 2 veckor av mer träning igen enl planen iaf sen en vecka med köksrenovering så då blir det mindre träning men så är livet att man måste/vill göra annat också och då får träningen stå tillbaka lite men planen är att sköta kosten på det stora hela så jag lär knappast förfalla på några dagar :-)

Nej snart dags att titta på fotbollen med mina tjejer, får dock se hur lång tid det tar för mig innan jag somnar… lär ju ske om det är en tråkig match iaf…

Imorgon bitti kommer jag med ett gammalt favoritpass! Sov gott så länge och Heja Sverige!

Sommarpass 4

Go´morgon!

Dagens pass får ni göra samma som jag, dvs ett HIIT pass. Kör någon cardioövning så ni får så mycket puls som möjligt. Ut och spring, cykla, kör burpees, höga knän. Ja ni väljer. Kör i 30 s och vila sedan 30 s. Total tid 15-20 min (ni bestämmer själva). Ni som har mer tid än dessa minuter går ut och tar en promenad på 30 min efter och stressar ner, njuter av naturen och samlar energi inför resten av veckan. Har ni barn så ta gärna med dom på promenaden så får ni tid tillsammans. Och ni som inte ha barn ni tar med sambo/partner/vän. Denna värdefulla tid som många har svårt att få att räcka till. Men det handlar om prioriteringar och om att försöka vara smart tex att träna men träna kort och intensivt eller att få med era nära och kära på er träning så ni får kvalitetstid under träningen.

Ha en bra dag och hoppas solen lyser på er idag som den gör på mig! Hurra för sommaren! 😀

Tid med familjen

Söndagar brukar här på bloggen innebära matmeny och planeringen för kommande veckas träning. Idag får ni endast det senare för vi har haft en härlig dag på Grönan och i solen och värme!!!! Äntligen!! Sommaren är här tillslut. I morse åkte vi till huvudstaden och Gröna Lund. Mycket folk men inte knökfullt så till vissa av attraktionerna var det ingen el lite kö till medan andra var det 20 min till. Helt ok trots allt. Mat är ju alltid spännande när man är i väg så där men tacos med kyckling och pulled pork till lunch kändes som ok mat och sen blev det yoghurt glass. Smakade på Mayas sockervadd och tog några godisbitar. Dagen avslutades på Max men även där gjorde jag ett ok val med en Delifreshburgare med morötter men helt bra var det inte, dippade morötterna i en dipsås och så 3 st chilicheese 😉 Prioriteringar! 😀 Men på det stora hela så kändes en mycket bra dag tillsammans med Per och våra tjejer som en bra matdag också. Och ffa min mage är nöjd. Reagerar så starkt på skit nu mer och även sånt som inte är skit men om det blir för mycket.

Ja som sagt nån matmeny för kommande vecka kan jag inte ge er för har inte hunnit planera och orkar inte det just nu heller… Imorgon blir det sushi iaf efter att hela familjen varit i Röbo och provat det utegymmet och kört HIIT i en backe där. Gillar att få in både familjetid och träning tillsammans och nu har inte tjejerna nån träning på ett antall veckor så de behöver röra lite på sig. Några vändor i backen får de ta men tvingar dom så klart inte att köra lika mycket som oss. Men tänker själv att jag och Per ska satsa på 15 vändor och barnen får ta minst 5. Kör de fler så är det för att de själva vill. Resten av veckan kommer se ut som följer gällande träningen:

Tisd: Styrka

Onsd: Cirkel (körde ett grymt pass i går så ev blir det samma igen och då får ni det som sommarpass 5)

Torsd: Styrka

Fred: Vila för vi åker trol iväg på en liten minisemester med hotellövernattning så ev blir det ett pass på hotellets gym.

Lörd: Styrka på hotellgymmet

Sönd: Cirkelpass och yoga

Ha en bra träningsvecka och hoppas att vädret blir så bra som det ser ut just nu!

 

 

Sommarpass 3

Fokus ben, axlar och lite puls. 4 varv 30 s jobba, 15 s vila. Lycka till!

Buttburn

X-hopp dvs tänk dig att det är ett X på marken och hoppa framåt utåt m fötterna sen bak o ihop, och därefter bak och ut. Går att jobba upp bra tempo och flås när tekniken sitter.

Utfallsgång med el utan extra vikt

Omvända flyes m gummiband

Sumo squat med sidolyft alltså gör en bred benböj och när du går ned så sträcker du även ut armarna i ett sidolyft för axelträning

Skridskohopp

Squat med press

Höga knän

Trevlig helg! Och glöm inte att följa din dröm!! :-)

 

Härlig träning!

Så uppfylld av min träning just nu! Hittat en bra variation som ger mig motivation och stor träningsglädje! Konstaterade i går när jag pratade med Per att jag tränar just nu 6 dagar/veckan för att jag vill inte för att det står på ett schema eller för att jag ”ska” på något vis utan bara för att jag vill och jag mår så bra av det. Idag kändes det motigt att köra men väl uppe ur soffan så var det helt underbart. Cirkelpass med ben och axlar varvat med lite puls som fokus (ni får det passet som Sommarpass 3 imorgon) och sen  körde jag hantelrodd på 19 kg och avslutade med 8 kg för att bara få grym kontakt. Hantelrodd dvs ryggen är något jag verkligen ökat på styrka i, axlarna kommer så sakteliga också och bröst trugar jag på med men där kan jag inte och har aldrig kunnat öka så fort men men kontakt är a & o så det är prio. Ben kör jag en dag marklyft och en dag böj och ökar sakta där men just nu inget jag prioriterar mer än att köra det och att öka nått kilo varje till varannan vecka. Blir mer fokus på ben till hösten igen. Då ska 100kg i mark upp igen med bättre teknik, just nu nöter jag på mellan 70-85kg.

Maten har jag balans i igen. Känns bra nu. äter vad jag vill men inom rimliga mängder och frekvens. Är jag hungrig äter jag mer. Så enkelt men ändå så svårt… Men just nu fungerar det väldigt bra.

Nej nu väntar duschen och sen nått gått kvällsfika, tyvärr inte en bananmuggkaka som jag är sugen på för vi har slut på bananer :-( usch sånt får inte hända!!! Men får väl ordna till nått annat istället.

Hörs imorgon bitti och då med det pass jag körde idag. Tjing tjong och sov så gott!!