LEGS

Gryyymt benpass vi fick till idag! Kommer kännas imorgon kan jag lova haha. Och kul hade vi. Blev en hel del roliga övningar blandat med lite plyo. Det gäller att ha fantasi på gymmet, då tröttnar man aldrig. Nu har jag fått i mig potatis, lax och keso och tänkte lägga mig i badet ett tag. Bara slappna av och njuta av kvalitetstid med mig själv.

 

 

 

 

Beslutsamhet

Märker på min inställning till denna challenge jag nu kört i nästan 2 veckor att den förändrats radikalt jämfört med de 2 tidigare jag kört. 1an var verkligen en resa där jag lärde mig massor om mig själv och om kost och träning. 2an var en inre kamp mellan mitt ”gamla” och mitt ”nya” jag. Den här gången har jag tydligare mål, jag vet var jag vill och jag vet att jag ska och kommer att klara det. Lätt lär det inte vara alla gånger men hittills i alla fall. Jag tar en dag i taget, en vecka i taget. Jag litar på processen och jag litar till 100% på Patrik. Jag har sagt vad jag vill uppnå och jag tror att han känner mig tillräckligt väl för att ta mig dit och en bit till. Jag har uppnått ett inre lugn gällande allt som har med detta att göra. Jag jagar ingen siffra på vågen som jag gjort tidigare. Den här gången är det ingen jakt, ingen stress och hets. Jag gör det jag ska och sen är jag nöjd. Med det sagt så är det 100% som gäller på alla pass. 100% utifrån den dagens förutsättningar men att bryta eller falla ur finns inte.

Jag har strävat efter att hitta en balans och jag tror att jag börjar uppnå den. En för mig lagom mängd träning och en kost som jag kan äta resten av livet. När denna utmaning är över så kommer det att bli en annan sorts balans men känns som om detta är början på en bra grund som jag kommer att kunna göra utsvävningar i från både kost och träning sen. Nu är det tung styrketräning som gäller med fokus på basövningar. Sen kommer träningen att varieras med cirkelträning och yoga har jag som plan men vi får se. Tänker inte göra nån färdig plan förrän när det är kanske 2 v kvar på denna period.

Jag följer min dröm och tror faktiskt att jag tom lever min dröm i flera avseenden.

BOOOTY

BOOOTY

Packat och klart för att åka och testa ett rump/benpass på gymmet. Har inte ens sänkt PWOn ännu och jag är sååå jäkla taggad! Fått i mig bra med mat och en liten självförtroendeboost i form av fina ord från en vän så nu är jag sprängfylld av energi. Ska dessutom köra tillsammans med min finaste C så det här kan inte bli annat än bra. Kommer upp lite tips på övningar senare så håll utkik!

IMG_20150131_114523

Prosit!

Prosit!

Precis som många andra ligger jag just nu nerbäddad med söndersnuten näsa.. Men motivationen är där, längtar efter gymet så otroligt! Så nu är det vila, vila, mycket vatten och fortsätta följa kosten som gäller!

I veckan körde jag åter mitt maraton mark pass, denna gång låg inte spyan i halsen, fick fokuserat på att verkligen använda benen och ökade på alla övningar!

IMG_1420.JPG

Jag kan ibland känna lite frustration över att hitta tiden till allt, just nu gör jag praktik på en grundsärskola och har en vecka kvar. Sedan är det åter till skolbänken och vardagen.
Men en man som jobbar skift och som också skall ha in sin träning känns det lite som man går i skolan och så tränar han eller jag.. Att få ihop vardagspusslet.. Men vi mår bra av det här och tror nyckeln till att det skall fingera är kommunikation och planering.

IMG_1495.JPG

Bjuder på lite mat inspiration från veckan:

IMG_1458.JPG
Grillad hamburgare, ungsgrillad delikatess potatis och grönsaker

IMG_1363-0.JPG
Torsk och mos gjort på potatis, morot, ärtor och kryddor

IMG_1310-0.JPG
Kycklingbiffar med rotgrönsaker

Peace&Love

FREDAGMYS

FREDAGMYS

Gokväll!

Precis klämt i mig ett kvällsmål i form av keso, äpple och kanel och ska snart hoppa i säng. Gjorde helg på jobbet redan igår och har nu en underbart efterlängtad långhelg framför mig. Har haft en förkylning hängande i kroppen i några dagar nu så valde att vila från gymmet idag. Har riktigt svårt med att vila, blir så galet rastlös direkt och då får jag liksom ingenting ut av det hela. Ligger istället hemma och stressar sönder huvudet. Elllleer också så städar man och hittar på allt möjligt att göra hemma. Kan till och med vara så atåt jag kommer på att jag ”bara” ska ta en promenad, vilket sen leder till PW. Vet inte riktigt hur jag ska lära mig detta.

Att träna sjuk leder till att man blir vilande en mycket längre tid än om man lyssnar och tar till sig av kroppens signaler. Massor av bra mat, sömn och mys är bästa medicinen.

IMG_20150130_234110